Modern Forest Belcher

Úvod
Chci vám představit netradiční, modernový combo balíček založený na kartě Goblin Charbelcher, kterou známe na Legacy. Balíček mě oslovil svojí jednoduchostí, ale především svým důvtipem. Přeci jen je více než příjemné pozorovat soupeře, který nevěřícně kouká, jak na stůl přichází Goblin Charbelcher a po následné aktivaci ihned prohrává na velké množství damage. Balíček dokáže docela rychle vyhrát, ale na druhou stranu není příliš stabilní, což je cena za jeho úsměvnost a celkovou myšlenku. Balíček jako takový je určený spíše na casual a nějaké to menší FNM hraní, kde má nějakou šanci něco uhrát.
Decklisty
Ukážeme si zde základní Mono Green verzi, která je nejvíce konzistentní, a RG verzi, která je o něco více více explosivní/agresivní.
Mono G Forest Belcher
Sorcery (22)
4 Ancient Stirrings
4 Caravan Vigil
4 Lay of the Land
1 Rampant Growth
3 Recross the Paths
4 Safewright Quest
2 Search for Tomorrow
Enchantment (4)
4 Utopia Sprawl
Land (7)
7 Forest
Creature (21)
3 Arbor Elf
3 Birds of Paradise
4 Chancellor of the Tangle
4 Sakura-Tribe Elder
4 Wall of Roots
3 Wurmcoil Engine
Artifact (6)
2 Batterskull
4 Goblin Charbelcher
Sideboard (15)
2 Choke
1 Defense Grid
2 Fracturing Gust
3 Nature's Claim
2 Pithing Needle
2 Relic of Progenitus
2 x Spellskite
1 x Tangle Golem
RG Forest Belcher
Creature (21)
4 Birds of Paradise
4 Chancellor of the Tangle
4 Sakura-Tribe Elder
3 Simian Spirit Guide
4 Wall of Roots
2 Wurmcoil Engine
Land (7)
6 Forest
1 Stomping Ground
Enchantment (4)
4 Utopia Sprawl
Sorcery (18)
4 Ancient Stirrings
4 Caravan Vigil
4 Lay of the Land
2 Recross the Paths
4 Safewright Quest
Artifact (7)
3 Batterskull
4 Goblin Charbelcher
Instant (3)
3 Lightning Bolt
Sideboard (15)
2 Blood Moon
2 Choke
2 Fracturing Gust
3 Kitchen Finks
2 Nature's Claim
1 Relic of Progenitus
2 Spellskite
1 Wurmcoil Engine
Jak balíček funguje
Základní myšlenka balíčku je co nejrychleji najít v balíčku co nejvíce landů (ideálně všechny) a díky manové akceleraci zahrát Goblin Charbelcher, aktivovat ho a udělit hromadu damage. Díky manové akceleraci jsou do balíčku zařazeny karty jako Wurmcoil Engine a Batterskull, které nám můžou vyhrát hru i bez Belcheru.
Scénář 1
Turn 1: Ukázat Chancellor of the Tangle, Lay of the Land, Forest, Utopia Spraw
Turn 2: aktivovat Forest s Utopia Spraw, Wall of Roots, aktivovat Wall, Forest a zahrát Rampant Growth/
Turn 3: tapnout 2 Foresty (jeden s Utopia Spraw a aktivovat Wall, Goblin Charbelcher
Turn 3 protivníka: Exilnout z ruky Simian Spirit Guide, tapnout zbývající Forest, aktivovat Wall a aktivovat Belcher
Scénář 2
Turn 1: Forest, Utopia Spraw
Turn 2: Lay of the Land, Forest, Arbor Elf, Caravan Vigil
Turn 3: Forest, Wurmcoil Engine (použít Arbor Elfa na enchantnutý land a získat 4 many)
Rozbor
Vítězné karty
Goblin Charblecher – Karta kolem které je postavena myšlenka celého balíčku. Belcheru se oponent vcelku špatně zbavuje a značnou výhodou je, že obchází karty, jako jsou Abrubt Decay a Inquisition of Kozilek. Některé verze splashují právě červenou na zdvojení damage při odhalení Mountainy.
Wurmcoil Engine – I přes to, že se hraje častěji Path to Exile než se hrával, tak je Wurmcoila stále velmi silná karta, která nám pomůže vyhrát hru. Nespornou výhodou je Deathtouch, do kterého si protivník nebude chtít naběhnout, ale i Lifelink, který nám dá životy a tím pádem i více času na naši hru.
Batterskull – Další z karet, která nám může vyhrát hru. Batterkullu se bude oponent špatně zbavovat díky schopnosti vracení na ruku. Oceníme jak Germa při příchodu Batterskullu do hry, tak i klasické equipnutí, např. na Birds of Paradise.
Akcelerační/hledací karty
Lay of the Land/Caravan Vigil – Jednomanové hledaní, které nám pomůže najít všechny potřebné basic landy. Caravan Vigil spolupracuje s Sakura-Tribe Elder,která nám spustí Morbid.
Safewright Quest – Asi nejlepší jednomanové hledání, které nám najde přímo Forest. Využijí to především vícebarevné verze hrající Forestové shocklandy – (Stomping Ground a další).
Ancient Stirring – Karta manipulující s knihovnou, která nám pomáhá najít landy nebo artefakty (Belcher, Wurmcoila, Batterskull…). Pro to jsou v balíčku zařazeny artefaktové bytosti, tak aby byl Stirring co nejvíce efektivní.
Rampant Growth/Into the North/Search for Tommorow – Poněkud pomalejší hledání, které nám však dokáže dát land přímo do hry a tak nás urychlit do dalších kol.
Recross the Paths – Sice nejdražší hledání zemí co si můžeme zahrát. Při troše štěstí se nám bude vracet na ruku, tak abychom jej mohli znovu zahrát. Ve chvíli kdy už nemáme v knihovně žádné landy, tak se z Recrossu stává karta co nám odhalí celou knihovnu a dovolí nám ji celou poskládat, tak jak budeme potřebovat a dát si na vrch knihovny karty co nám zajistí výhru (Wurmcoila, Batterskull, Belcher).
Akcelerační/rampící karty
Chancellor of the Tangle – Bytost díky které můžeme hrát minimum landů. Pokud je na úvodní ruce, tak nám dá 1 zelenou manu, ale i později, co ho zahrajeme, bude sloužit jako hrozba, se kterou se bude muset protivník vypořádat.
Wall of Roots – Nejlepší manovací bytost v balíčku. Nejen, že je to solidní bloker, ale dovoluje nám dát manu hned po příchodu do hry a následně i v kole soupeře, na což bychom neměli zapomínat (aktivace Belcheru).
Utopia Sprawl + Arbor Elf – Enchantment, který nám pomáhá rozjíždět naší rampu sám o sobě. V kombinaci s Arbor Elfem se dokonce stává opravdu brutální.
Sakura-Tribe Elder – Bytost, kterou budeme nejčastěji obětovat do bloku, tak abychom ušetřili pár životů nebo v kombinaci s Vigil, kde využijeme Morbid.
Birds of Paradise – Manovací klasika, která zde nesmí chybět. Ideální cíl pro Batterskull, kdy dostaneme 4/5 flying, vigilance, lifelink bytost což více než solidní. Lze jej nahradit klasickým Llanowar Elves pro mono green verzi i když Birdska je dle mého názoru stále o chlup lepší díky svému flying (blocker na letadla nebo parádní letadlo s Batterskullem).
Simian Spirit Guide – Pro RG verze je to další akcelerace, kterou lze použít kdykoliv na rozdíl od Chancellor of the Tangle. Především se to hodí na aktivaci Belcheru v soupeřově kole.
Sideboard
Co dát a nedát do sideboardu záleží především na metagame, kde hrajeme. Zde si představíme pár univerzálních karet, které si rádi zahrajeme na podporu našeho comba nebo na narušení herního plánu soupeře.
Choke/Blood Moon – Moon nepotěší vícebarevné balíčky hrající nonbasic landy a Choke zas pro balíčky plné Islandů. Mnohdy si zahrajeme i obojí. Díky naší manové akceleraci jsme schopni zahrát Choke nebo Moon již ve 3. kole, což může být pro mnohé balíčky naprosto devastující.
Spellskite – Velice univerzální karta co velmi dobře narušuje herní plán soupeře (Twin, Infect, Bogles). Dále je to další target pro Stirring + ochrana našich bytostí nebo artefaktů.
Kitchen Finks – Přidá trochu životů a slušný bloker, který nám přidá trochu času na naši hru.
Fracturing Gust – Hromadné ničení artefaktů a enchantmentů, které díky rampě můžeme zahrát velice brzy. Při brzkém zahrání to může být devastující pro balíček jako je Affinita. Pokud nepotřebujeme hromadné ničení, tak můžeme využít cílovatelné Ancient Grudge nebo Nature’s Claim.
Relic of Progenitus – Nějaká ta karty proti hrobu v podobě artefaktu, která nám dokáže líznout kartu.
Pithing Needle – Zbaví nás jakékoli nepříjemné aktivovatelné schopnosti (např.: Splinter Twin)
Existuje ještě spousta karet, které se dají hrát, ale myslím si, že jsem nastínil pár opravdu užitečných karet. Sideboard bude opravdu na každém z vás.
Splashovatelné barvy
Modrá
Zde se nám nabízí karta Fabricate, která nám přímo najde do ruky náš Belcher nebo artefaktovou bytost. Dále můžeme využít možnost si zahrát nějaké to counterování na ochranu comba (Remand a atd.)
Černá
Pokud se vám nelíbí možnost hrát artefaktové bytosti, tak černá nabízí decentní alternativu v podobě Pack Rat, které se množí a stále rostou. V situaci, kdy už máme nalezené všechny landy, tak naše hledačky rádi zahodíme právě do krys. Dále černá nabízí dost kvalitních removalů (Abrubt Decay, Dismember a atd.)
Budget verze
Mono G Belcher
Zde jsou nahrazeny nejdražší karty levnějšími, tak aby byla stále zachována myšlenka celého balíčku. Však tuto verzi bych doporučil opravdu jen na to casual/začátečnické hraní a nebo jako startovní verzi. Balíček je možné pořídit v kamenném obchodě již od 1063 Kč a při troše štěstí při vyměňování by se cena mohla pohybovat někde kolem 850 Kč.
Creature (23)
3 Arbor Elf
4 Chancellor of the Tangle
3 Llanowar Elves
4 Sakura-Tribe Elder
2 Steel Hellkite
1 Tangle Golem
2 Thopter Assembly
4 Wall of Roots
Sorcery (22)
4 Ancient Stirrings
4 Caravan Vigil
4 Lay of the Land
1 Rampant Growth
3 Recross the Paths
4 Safewright Quest
2 Search for Tomorrow
Artifact (4)
4 Goblin Charbelcher
Enchantment (4)
4 Utopia Sprawl
Land (7)
7 Forest
Sideboard (15)
2 Feed the Clan
4 Fog
4 Nature's Claim
2 Pithing Needle
2 Relic of Progenitus
1 Tangle Golem
Elvish Belcher
Princip balíčku zůstává naprosto stejný, ale jako rampu využíváme právě Elfy, kteří nám nabízejí Elvish Archdruid díky kterému dostaneme mnoho many a zároveň nám posiluje naše elfy. Díky Archdruidovi máme stále možnost protivníka klasicky přetlačit. Sideboard plán je zde zvolen úplně odlišný. V sideboardu jsou karty na kompletní přestavení balíčku na klasické aggro bez comba. V ideálním případě vyhrajeme první hru a na druhou přestavíme celý balíček. Protivník často nasiduje karty proti našemu combu, které mi už nehrajeme a tak získáme značnou výhodu, kdy protivním bude mít v balíčku tzv. mrtvé karty. Balíček je možné pořídit v kamenném obchodě již od 1034 Kč a při troše štěstí při vyměňování by se cena mohla pohybovat někde kolem 850 Kč.
Creature (29)
4 Chancellor of the Tangle
4 Elvish Archdruid
4 Elvish Mystic
4 Elvish Visionary
1 Ezuri, Renegade Leader
4 Llanowar Elves
4 Sylvan Ranger
4 Wood Elves
Sorcery (19)
4 Ancient Stirrings
4 Caravan Vigil
3 Cultivate
4 Lay of the Land
4 Recross the Paths
Artifact (4)
4 Goblin Charbelcher
Land (8)
8 Forest
Sideboard (15)
2 Copperhorn Scout
1 Ezuri, Renegade Leader
3 Forest
3 Imperious Perfect
3 Joraga Warcaller
3 Lead the Stampede