Mlžné bludiště

maze end

Člověk by si mohl říct, že tu byly už snad všechny možné typy balíků, které lze postavit. Nicméně bych rád věnoval tento článek control/combu, které je poměrně unikátní a na poli mezi budget balíky rozhodně hratelné.

Mluvím samozřejmě o balíku, postaveném okolo Maze’s End. Jeho princip je celkem jednoduchý. Chcete dostat do hry 10 guildgate různého typu, abyste mohli protihráči říct „Vyhrál jsem“. V průběhu hry se pak bráníte před útoky kartami, jako jsou Fog, případně zahrajete nějaké to plošné ničení (Supreme Verdict).

Volba karet

Obranná kouzla:
Protože v obyčejných, levných balících zabíjejí primárně potvory, ideální odpovědí jsou preventovací kouzla. Plošné ničení je efektivnější, ale bylo by zbytečné jich hrát tolik. Kromě toho jsou manově náročnější, proto se vyplatí pár kol přečkat pomocí preventu a až se na stole nashromáždí větší počet potvor, pak teprve zahrát plošné ničení. Nějakou dobu jsem váhal, jestli hrát Firespout, nebo Anger of the Gods. Anger je lepší, ale požaduje dvě červené many, které nemusejí být pokaždé k dispozici. Zároveň je přibližně 2x dražší, takže jsem zvolil Firespout.
Také jsem zde obsadil playset Swan Song, který pomůže ochránit naše combo a umí se zbavit nepříjemných karet. A že protihráč dostane token ? S arzenálem co máme, nám to vadit určitě nebude.

Podpůrná kouzla:
Nejrychleji, bez pomoci, je možné vyhrát hru pomocí bludiště až v 11. kole. To je docela dlouhá doba. Proto je dobré hrát nějaké to urychlení, např. Explore. Původně jsem měl v plánu zde obsadit Summer Bloom, ale v posledních několika týdnech jeho cena tak vyrostla, že to už nepovažuju za hratelnou budget kartu. Krom toho Explore nám může líznout nějaký ten fog, a to se vždy hodí.
Bludiště až do nějakého 4-6. kola není vůbec potřeba. Do té doby pravděpodobně dorazí, ale kdybychom se k němu neprolízali, tak máme 2xExpedition Map, která nám ho najde.
A Peer Through Depths nám běhěm hry hledá, co potřebujeme, buď nějaký ten prevent nebo counter či ničení.

Sideboard:
Tento balík je velice slabý proti mono red burn balíkům, které jsou velmi rychlé a není zde moc velká možnost obrany. Ideální karta proti mono red decku je Timely Reinforcements a Kor Firewalker, ale u něho je problém jeho mana cost, kvůli kterému může přijít až relativně pozdě do hry.
Může pomoci i Dispel nebo v základu hraný Swan Song.
Další poměrně špatný soupeř je pro bludiště kdokoliv, kdo umí ničit landy. S tímhle se balík poměrně těžko srovnává. Nejlepší je mít v SB Elixir of Immortality, kterým zamícháme hrob do knihovny a zničené země si poté znova najdeme. Zároveň je elixír také použitelný proti burn deckům.
Pak je tu jedna karta, která si zaslouží větší pozornost. Je to Crackling Perimeter. Je to možná alternativní výhra. Tato karta umí velice rychle ukončit hru ve váš prospěch do 3-4kol (záleží, kdy jí zahrajete). Myslím si, že by si i zasloužila místo v základu, ale momentálně si nejsem jistý místo čeho. Chtělo by to dlouhodobějším hraním otestovat. Je to idealní karta proti controlům a nebo když vám někdo rozbije combo s bludištěm.
Zbytek SB by měli být situační, podle toho jak bude vypadat prostředí, ve kterém budete bludiště hrát. Zkusil jsem sepsat sem takové karty, kterými nic nezkazíte, když si nebudete vědět rady.

Všechny guildgaty jsou už v základu minimálně 2x. Kdybyste hráli proti balíku, který by hrál 3-4 kusy Ghost Quarter, tak by vám to nemělo zas tak vadit.

Decklist:
Instant:4xFog
4xHoly Day
4xEthereal Haze
4xSwan Song
4xPeer Through Depths

Sorcery:

4xExplore
3xFirespout
3xSupreme Verdict

Artifact:

2xExpedition map

Land:4xAzorius Guildgate
2xBoros Guildgate
2xDimir Guildgate
2xGolgari Guildgate
2xGruul Guildgate
2xIzzet Guildgate
2xOrzhov Guildgate
2xRakdos Guildgate
3xSelesnya Guildgate
3xSimic Guildgate
4xMaze’s end
sideboard:4xElixir of Immortality
2xKor Firewalker
2xNegate
4xCrackling Perimeter
3xTimely Reinforcements

 

Mlžné bludiště je velice otravný nepřítel pro všechny aggro decky. S tak velkým množstvím prevntu a ničení je téměř nemožné ho udolat dříve než si najde všech deset guildgate. Proti controlům to není o moc horší.
Control decky budou pravděpodobně counterovat preventování, ale Supreme Verdict nelze. Zároveň to bývají velice pomalé balíky a to poskytuje bludišti dostatek času.
Velká slabost je již zmíněný mono red burn, proti kterému je obtížné vyhrát. Ale co by to bylo za balík, kdyby neměl žádnou slabinu.

Hodnocení na závěr:

Chcete hrát originální balík, proti kterému je dost jiných balíků bezbranných a štvát s ním protihráče ?
Tohle je vaše volba !

Shaman, Wisdom of the Elders

4 Komentářů

  1. Standa

    Myslím že karta ghostly prison by v tom balíčku byla celkem sexy :-)

  2. Shaman (Autor)

    No, musel by jsi to trochu přestavět. Tobě totiž nevadí, že protihráč bude útočit s hodně potvorama, protože to vypreventuješ vše. Např. jestli bude útočit místo 6 potvor už jen 4, je jedno. Ale určitě by to šlo postavit nějakým podobným způsobem na ghostly prison, jen by se to muselo upravit, aby se ti zbytečně nějaké karty netloukly :).

  3. Karel Nestler

    Zdravím,
    já bych to tedy asi hrál jinak dal bych do základu Ensnaring Bridge, možná nějakého toho Foga, ale rovnou bych tam dal i Crackling Perimeter, jelikož by se mi uvolnilo místo, samozřejmě by tam byl i Ancient Stirrings + ještě nějaké ty karty, je to jen tak prvotní myšlenka, možná bych ta dal i Sun Dropet kvůli té fritě ale i agrům.

    1. Skóřík

      Ahoj, problém je však, že balíček je stavěn s co nejnižší cenou aby mohl být přístupný i lidem, kteří s Magickem začínají či hrají Magic pouze s přáteli, nikoli na turnaji. Děkujeme však za postřeh, který se čtenářům může hodit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>