SELF-MILL DREDGE, NĚCO JAKO DREDGEVINE BEZ VENGEVINE

75nAu

V dnešním, a mém prvním článku, si představíme jak již avizoval nadpis, Self-Mill Dredge v barvách Golgari. Jedná se o combo aggro kde je důležité nastrkat do hrobu co nejvíce příšerek a prosperovat z toho. Kritériem pro tento balíček byl maximální rozpočet 500Kč (průměrný start-up rozpočet začínajícího hráče).

Myslím, že pro úvod by bylo dobré se představit. Jmenuji se Ondřej Skořepa, Magic: The Gathering hraji 6. rokem a vedu 2 herny v Ústeckém kraji (Teplice a Krupka). Mým úkolem, jakožto vedoucího herny, je vysvětlit Magic začínajícím hráčům a pomoci jim se stavbou balíčku. Zde však přichází kámen úrazu…

 

Ohlédnutí do historie:

Na kartách v edici Ravnica (neplést s Return to Ravnica) byla poprvé vytištěna mechanika Dredge X, jenž dovolí místo líznutí vrátit kartu s Dredge zpět na ruku s „postihem“ odemletí X karet z vlastní knihovny. Myslím, že by neuškodilo říci, že Dredge je hojně využíván i na jiných formátech a to Legacy (popřípadě Vintage) kvůli své relativně nízké ceně. Nyní se přesuneme o pár let dopředu, kdy jsme se mohli poprvé setkat s upíry z Innistradu.

S Innistrad blokem přišlel na Standard archetyp Self-Mill. Self-Mill je založený na vlastním odemílání z knihovny a následné prosperaci z karet v hrobě (zlevňování příšer, přidávání životů, síla bytostí…). Na standardu (Scars of Mirrodin – Innistrad) byla k vidění primárně Simic verze. Situace se však otočila po příchodu Return to Ravnica v níž se objevil například Jarad, Golgari Lich Lord; Deathrite Shaman ; Lotleth Troll ; Grisly Salvage kteří pozvedli úroveň sebeodemílání.

Competitive okénko:

Turnajovou formou našeho balíčku je tzv. Dredgevine, který se ve své Golgari verzi poprvé objevil na Pro Tour Return to Ravnica, kde se v říjnu 2012 nedostal do TOP8 z celkového pořadí 382 hráčů. Aktuální verze je hrána výhradně v barvách RGB, kvůli Faithless Looting
Dredgevine na TOP8: http://mtgtop8.com/archetype?a=275&meta=44&f=MO

Stavba balíku a jednotlivé karty:

Náš balíček čerpá sílu z počtu karet, přesněji příšer v hrobě, proto je velmi důležité udržovat správný poměr creature a non-creature spellů, respektive co nejvíce příšer a počet nepříšerovných spellů stáhnout k nule.
Zde je můj decklist: http://tappedout.net/mtg-decks/self-mill-dredge/
Počet příšer 32 / počet non-creature spellů 8 / počet landů 20 / sideboard 15

MAINBOARD:

4x Boneyard Wurm – 2 manový červ se sílou (*/*) kde * je počet příšer v hrobě je pro nás jednou z nejdůležitějších bytostí, právě on dodává tlak a potřebnou sílu
3x Splinterfright – 3 manová bytost se sílou stejně jako Boneyard Wurm, doplněna o Trample a odemílání při každém upkeepu sice dodává tlak stejně jako víše zmiňovaný Wurm, ale 3. kolo se dá lépe využít, pokud v 2. kole hrajeme Sakura-Tribe Elder (3. kolo tedy máme 4 země a hrajeme Satyr Wayfinder/Grisly Salvage + Wurma…) – proto pouze 3x
3x Ghoultree – 10/10 za 8 many, ze kterých dostáváme slevu 1 manu za každou příšerku v hrobě
2x Jarad, Golgari Linch Lord – jedna s win condicí našeho balíčku, za 3 many a obětování jiné příšery všichni opponenti ztratí sílu podle její síly, je praktický i po odemletí kde si ho můžete vrátit zpět na ruku
1x Keesig Cagebreakers – manově nejdražší spell z celého balíčku, umožní vytáhnout X útočících vlků kde X je počet příšer v hrobě, kvůli jeho manové náročnosti je vhodný například pro lategame
3x Fume Spitter / 4x Sakura-Tribe Elder – pár příšer se sacrifice efektem, vhodné na začátek pro „nakopnutí“
2x Shriekmaw – výhradně přes evoke cost, slouží ke stejnému účelu jako Fume Spitter či Sakura
4x Satyr Wayfinder / 4x Grisly Salvage – podporují sebeodemílání + „prolíz“ pro země/příšery
3x Golgari Thug / 3x Nyx Weaver – tato dvojice zastává 2 pozice – 1) sebeodemílání, 2) navrací odemleté karty zpět do ruky/na vršek knihovny
3x Dark Blast – spolu s Fume Spitterem se zbavuje malých příšerek + podporuje sebeodemílání
1x Gnaw to the Bone – komu by se nelíbilo přidávání 2 životů za každou příšeru v hrobě, obzvláště pokud se to dá zahrát (minimálně) 2x
1x Svogthos, the Restless Tomb – země která se za velice přestřelený manacost promění v „Boneyard Wurma“, vhodné do lategame

SIDEBOARD:

3x Duress – jakmile začnete vyhrávat, přátelé budou hledat čím vás vyřadit, nejspíše se uchýlí k osvědčeným „grejvhejtům“ jako jsou Relic of Progenitus, Nihil Spellbomb což se vám moc nelíbí
2x Gnaw to the Bone – vhodné například proti rychlým balíkům
3x Golgari Charm – zbaví se malého „potěru“, ničí enchantmenty, či ubrání tvé příšerky proti Day of Judgment -> to prostě chceš
3x Hooting Mandrills – 4/4 opičáci s Trample za 6 many zlevňující se za exile karty z hrobu (rozhodně nemáte co dělat s odemletými zeměmi…), vhodné proti aggru do bloku či někde kde ztrácíte tlak, nesmíme sideboardovat spolu s Murderous Cut
2x Murderous Cut – ničení cílové příšerky za 5 kde můžeme dostat slevu X když si vyexilujeme X karet v hrobě; tam kde se Shriekmaw nechytá, chytá se Murderous Cut
1x Triumph of the Hordes – spíše „chuťovka“ a vzpomínka na Scars of Mirrodin block, vhodné proti tokenům, kteří jsou dost oblíbení mezi začátečníky

Ceník (dle Černého Rytíře):

Výstřižek3

Hodnocení:

+ líbí se vám Golgari
+ chcete aggro s prvky comba
+ mezi začínajícími hráči není rozšířena nenávist proti hrobu tolik jako mezi competitive hráči
+ málo plošných ničení mezi začátečníky
– náchylné na ničení hrobu
– nejste zastánci aggro balíčků

Závěr:

– Doufám, že se Vám můj první článek líbil a že bude zájem o zpracování dalších balíčků.
– V případě dotazů neváhejte a kontaktujte mě ať už formou SZ či komentáře.

1 Komentář

  1. František Lejsek

    Tak ten Jarad, Golgari Linch Lord zní opravdu dobře :D jinak skvělej článek, moc díky :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>